Tuesday, September 11, 2018

《Perfect》不專業兼不負責意義歌詞




《Perfect》算是比較新(2017年尾發布)的歌,比較熱門,老實說有點懶得介紹......但是之前是被譽為 “辦公室同事一直開所以聽到想吐” 的歌之一,老實說我本人是喜歡甜蜜的情歌的,不過市面上的主流情歌還是傷心歌為主啊,所以有一首不傷心的情歌在下還是會留意一下的,以下是歌詞(括號處是沒唱出來聲音的歌詞部分):


I found a love, for me
Darling just dive right in
(And) Follow my lead
(Well) I found a girl, beautiful and sweet 
I never knew you were the someone waiting for me
我找到愛,只屬於我
這份愛已確認潛入
(及)引向我心
(好吧)我找到妳,美麗且甜媚
之前我卻不知那一直等著我的人是妳

Cause We were just kids 
When we fell in love
Not knowing what it was
I will not give you up this time
因為那時我們還小
就算當我們已愛戀
也還不懂這感覺是什麼
我卻不會放開妳了,從今以後

(But) Darling just kiss me slow 
Your heart is all I own
And in your eyes you're holding mine
(不過)愛人啊可親得緩些
反正妳心已是屬於我的
以及妳眼裡烙印的都是我的一切

Baby, I'm dancing in the dark 
With you between my arms
Barefoot on the grass 
Listening to our favorite song
寶貝,我在黑夜中伴舞
和那在我雙臂間的妳
光著腳在草皮上
聆聽著我們最愛的歌

When you said you looked a mess
I whispered underneath my breath
(But) You heard it, 
"Darling, you look perfect tonight"
當妳說妳看起來很糟亂時
我說了如呼吸般的低語
(但)妳卻聽見
“愛人,妳今晚簡直完美”

(Well) I found a woman, stronger than anyone I know
She shares my dreams, I hope that someday 
I'll share her home
I found a love, to carry more than just my secrets
To carry love, to carry children of our own
我找到個女人,比我所知任何人堅強
她共享與我的夢,我希望有那麼一天
我會共享與她的家
我已找到愛,那不只承載我的秘密與一切
還承載情,承載我們愛的後代

We are still kids, but we're so in love
Fighting against all odds
I know we'll be alright this time
我們其實還長不大,但我們就是愛
就算與世界為敵
我卻知我們一切會好好的,從今以後

Darling, just hold my hand
Be my girl, I'll be your man
I see my future in your eyes
愛人,緊緊抓住我的手
成為我的人,讓我成為妳的郎
我看到我的未來在妳星眸裡

Baby, I'm dancing in the dark 
With you between my arms
Barefoot on the grass 
Listening to our favorite song
寶貝,我在黑夜中伴舞
和那在我雙臂間的妳
光著腳在草皮上
聆聽著我們最愛的歌

When I saw you in that dress
Looking so beautiful
I don't deserve this, 
"Darling, you look perfect tonight"
當我見妳配那身裙
美得目不暇給
我配不上
“愛人,妳今晚簡直完美”

Baby, I'm dancing in the dark 
With you between my arms
Barefoot on the grass 
Listening to our favorite song
寶貝,我在黑夜中伴舞
和那在我雙臂間的妳
光著腳在草皮上
聆聽著我們最愛的歌

I have faith in what I see
Now I know I have met an angel in person
And she looks perfect
I don't deserve this
"You look perfect tonight"
我有信心對我所見
現在我知道我遇見像天使般的人
以及她簡直完美
我配不上
“妳今晚簡直完美”
-------------------------------------------------------------------------------------------

如果喜歡我的文章,可以按下面的拍手圖示再用 Google / Gmail 免費登入
並給一個讚哦~如果很喜歡也可以給5個讚哦謝謝~

No comments:

Post a Comment

2020近況報告

之前為了她飛去了越南,後來也為了她而一起離開越南。 在度過了數月的休假生活後,很多東西應該也是時候慢慢 上軌道了,例如繼續寫作這件事。 和她吃吃喝喝的一些記錄我想放在“ 這邊 ”, 順便推薦一些素食館或素食者非素食者都能去的餐廳。 網名是: http...